null
Nieuwsbrief 2: Warempel, nieuwe waren en websitewendingen!

Nieuwsbrief 2: Warempel, nieuwe waren en websitewendingen!

KoopKorea's tweede nieuwsbrief is meteen in een nieuwe huisstijl. Zo zijn er nog wel meer nieuwe dingen te melden en komen er ook meer nieuwe dingen aan: vandaar deze nieuwsbrief. Naast dat de nieuwsbrieven eerst per mail worden gestuurd, aan wie is ingeschreven uiteraard, komen de nieuwsbrieven hier ook online te staan. Helaas werkt de code in de e-mail nieuwsbrief anders dan de code op de site hier, dus zullen de site-versies afbeeldingen worden.
Om tekst te selecteren, op een knop te drukken of het geanimeerde gif-logo van KoopKorea te zien, scroll dan helemaal naar beneden (of klik hier). Daar heb ik de tekst, links en het geanimeerde logo nog even 'los en rauw' neergezet.

newsletter-1.png



Geanimeerd logo:

koopkoreaanimatie-klein.gif

Tekst:
Nieuwsbrief 2:
Warempel, nieuwe waren en websitewendingen!

Een nieuw uniek merk, iDeal op de site en heel veel andere verbeteringen op koopkorea.nl. Er is ook nog een nieuw artikel geschreven door een Koreaan en een vooruitblik op andere nieuwe merken en producten, het is me wat!

Uniek designerspeelgoed: FUNT nu voor het eerst in heel Europa beschikbaar!
Het duurde even, maar dan heb je wel wat - KoopKorea heeft nu een nieuw merk in huis! Slim ontworpen 3D-woordpuzzels voor kinderen, van FUNT. Hoewel FUNT al veel bekijks heeft gehad in Korea (o.a. een prijs van de overheid), Hong Kong en de VS, is het nu voor het eerst beschikbaar in Europa. Het woord 'FUNT' is een gepatenteerd woord dat ook meteen uitlegt wat 'een FUNT' nu eigenlijk is: 'Een 3D-object dat ontstaat door het samenvoegen van de letters van het woord voor het 3D-object.' Bij andere puzzels is het spelen klaar als de puzzel is gemaakt. Bij FUNT los je de 3D-woordpuzzel op en krijg je er een uniek speelfiguur voor terug. De puzzelstukken en daarmee ook de figuren zijn gemaakt van EVA plastic, een rubberachtig plastic dat bijvoorbeeld ook wordt gebruikt voor bijtringen en babyflesjes/papflesjes; absoluut veilig voor kinderen dus. Door de stevigheid en rubberachtige eigenschappen is FUNT ook geschikt voor stoeikinderen, niet alleen voor puzzelkinderen.

Vanaf nu ook iDeal op KoopKorea!
Ja, het uiterlijk van een site bouwen is toch wat anders dan een betalingsmethode van banken koppelen aan je site. Nu is het gelukkig zo ver: een groot bedrijf heeft mij wat centen armer gemaakt zodat ik meer centen kan verdienen met iDeal. Een iDeal-deal. Moet kunnen. Voor de Belgische klanten komt Bancontact er hopelijk ook snel aan via een ander groot bedrijf (ca. 1 maand).

Bugfixes en nieuw uiterlijk site
Er is erg veel aan de site gesleuteld de afgelopen tijd naast het integreren van iDeal. Zo is de 'snelspiek' functie gerepareerd, zijn er vele willekeurige stukjes Engelse standaardtekst gevonden en vertaald naar het Nederlands, een WhatsApp Business link toegevoegd... maar voornamelijk zijn er honderden kleine dingen veranderd aan het uiterlijk van de site. Zie hieronder een 'voor-en-na' vergelijking:
En dat is slechts de thuispagina. Over de hele site is er gewerkt aan een consequentere huisstijl die ook wat rustiger en ruimtelijker oogt. Het geanimeerde logo zoals aan het begin van deze nieuwsbrief te zien is, is nu ook op de thuispagina te zien. Op andere pagina's is er een 'stil rond logo' te zien zodat het niet irritant wordt bij het lezen van bijvoorbeeld productinformatie en het magazine. Over het magazine gesproken:

Nieuw magazine-artikel:
Kore-aan-‘t-woord: de feestdag Chuseok
'Hoe vaak lezen we over niet-westerse tradities vanuit een westers perspectief? Voor dit artikel is bewust gekozen om een Koreaan de hedendaagse viering van Chuseok te laten beschrijven. Geen opsomming van Wikipediafeitjes die je zogenaamd wijzer maken over een feestdag die je niets zegt; in dit artikel lees je over Chuseok vanuit persoonlijke ervaringen van iemand die het daadwerkelijk heeft gevierd, jaar in jaar uit. Chuseok is net voorbij (1 oktober). De Koreaan aan het woord is geboren en getogen in Zuid-Korea. Mijn enige invloed op dit artikel is de vertaling en chronologie van de gegeven zinnen.'

Nog meer nieuwe producten aanstaande
De komende maand komen er nog 2 nieuwe merken en producten bij! Janggi (Koreaans schaak) in traditionele doch magnetische uitvoering en een stuk schoonheidsgereedschap dat gemakkelijk olie van je huid verwijdert, van de merken MYUNG-IN en VALL. Op dit moment is janggi helemaal nog niet te koop in de Benelux en er is ook geen handleiding voor het spel in het Nederlands - daar wordt nu aan gewerkt. De andere cosmetica die in de vorige nieuwsbrief waren aangekondigd hebben helaas veel vertraging opgelopen vanwege het lastige doolhof der wetten - zij komen pas in 2021 aan. We sluiten de nieuwsbrief af met een voorproefje van de janggi-handleiding:

Links naar producten:
FUNT Boerderijdieren
FUNT Sterke Dieren
Links naar artikelen:
Kore-aan-‘t-woord: de feestdag Chuseok
Lees deze nieuwsbrief op de site (= dit artikel)
Nieuwsbrief-archief